Niniejsza podstrona internetowa jest dedykowana dla osób:
mających pełną świadomość konieczności rozwoju swojej organizacji poprzez stosowanie zarządzania jakością,
chcących wyróżnić się na rynku krajowym i zagranicznym przyznanym przez nas znakiem (godłem)
i certyfikatem jakości,
które chcą wejść na drogę doskonalenia jakości i poddać się zewnętrznemu, bezstronnemu, obiektywnemu i wystandaryzowanemu audytowi oraz czerpać korzyści z podnoszenia jakości poznawszy swoje mocne ale też i słabe strony,
chcących wejść na wyższy poziom zarządzania jakością poprzez wprowadzanie kompleksowego zarządzania jakością - Światowych Innowacyjnych Standardów Jakości WITQM (przy równoczesnym doskonaleniu stosowanych już w organizacji systemów jakości),
potrzebujących dodatkowego zewnętrznego kompleksowego potwierdzenia słusznie obranej drogi rozwoju organizacji poprzez doskonalenie jakości (dotyczy organizacji, które posiadają już znaki
i certyfikaty jakości wydane przez inne podmioty),
chcących dla swojej organizacji uzyskania potwierdzenia ( certyfikacji ), że spełnia ona wymogi standardów świadczenia usług rozwojowych, które zapewniają wysoką jakość oferowanych usług.
Korzystając z okazji chcemy bardzo podziękować wszystkim osobom oraz organizacjom działającym w Polsce, które przyczyniają się poprzez swoje aktywne działania do podnoszenia świadomości i propagowania słusznej idei w zakresie rozwoju organizacji poprzez stosowanie zarządzania jakością (m.in. poprzez przeprowadzanie audytów i przyznawanie znaków oraz certyfikatów jakości).
Na niniejszej podstronie internetowej przedstawiamy możliwość ubiegania się przez Państwa organizację o uzyskanie certyfikatu i znaku jakości – Światowych Standardów Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych(podążając za słuszną ideą stałego doskonalenia jakości propagowaną m.in. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości PARP).
Nasza misja i główne zadania m.in.:
prowadzenie działań badawczo – rozwojowych w zakresie standardów jakości oraz kompleksowego zarządzania jakością,
propagowanie modelu organizacji, w której w sposób ciągły i przemyślany doskonali się kompleksowe zarządzanie jakością oraz same standardy jakości w celu najpełniejszego zaspakajania potrzeb i oczekiwań klientów przy jednoczesnym zachowaniu - w zakresie jej funkcjonowania - efektywności i elastyczności,
propagowanie nowej doktryny kompleksowego zarządzania jakością - Światowe Innowacyjne Kompleksowe Zarządzanie Jakością ( w skrócie WITQM ) oraz jej rozwijanie (tworzenie nowych standardów jakości WITQM),
promowanie i pomaganie w rozwoju koncepcji uczenia się i doskonalenia przez całe życie,
przeprowadzanie procesów certyfikacji spełniania wymogów Światowych Standardów Jakości WITQM m.in. przez organizacje szkoleniowe w kategorii nauczanie języków obcych,
propagowanie słusznych idei Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Nasza wizja:
doprowadzenie do sytuacji gdy doktryna kompleksowego zarządzania jakością WITQM będzie powszechną podstawą funkcjonowania organizacji na całym świecie.
Każda organizacja szkoleniowa prowadząca nauczanie języków obcych powinna czynić maksymalne starania w zakresie całościowego podwyższania jakości swojego funkcjonowania.
Rosnące wymagania i oczekiwania ze strony klientów wymuszają stałe poprawianie funkcjonowania organizacji szkoleniowej.
Zachowanie odpowiedniego poziomu jakości jest tym trudniejsze, im więcej osób pracuje na rzecz danej organizacji.
W dobie rosnącej konkurencji niewątpliwym ułatwieniem dla każdego klienta podejmującego decyzję o wyborze firmy szkoleniowej nauczającej języków obcych jest posiadanie przez nią certyfikatu potwierdzającego wysoką jakość jej funkcjonowania. Ważne jest przy tym, aby przedmiotowy certyfikat był wystawiony przez organizację zewnętrzną, niezależną, obiektywną i posługującą się w trakcie audytu standardami wysokiej jakości.
System Światowych Innowacyjnych Standardów Jakości WITQM pozwala ubiegać się o znaki jakości i certyfikat jakości dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych wszystkim organizacjom, w których odbywa się nauczanie języka / - ów obcych (dotyczy to również sytuacji np. nauczania obcokrajowców języka polskiego).
Uniwersalność i elastyczność sytemu WITQM sprawia, że odbiorcą naszych znaków i certyfikatów jakości może być każda organizacja(tak więc nie tylko szkoły językowe). Ponieważ jest oczywiste, że zachowanie odpowiedniego poziomu jakości jest tym trudniejsze, im więcej osób pracuje na rzecz danej organizacji powoduje to, że podmiotami przedmiotowej certyfikacji mogą być również organizacje małe, nawet jednoosobowe.
Tym samym spełniamy realizację zasady równości podmiotów.
Nasz zewnętrzny audyt cechuje się: niezależnością, bezstronnością, obiektywnością, światową standaryzacją, elastycznością i poufnością oraz uwzględnia zarówno efektywność audytowanego jak i dobro osób i firm współpracujących oraz klientów końcowych.
Jest również zawsze korzyścią dla organizacji poddanej audytowi, w związku z poznaniem swoich mocnych i słabych stron oraz poznaniem nowych i przyszłościowych trendów, w zakresie działalności związanej z nauczaniem języków obcych.
Największą korzyścią dla organizacji podlegającej audytowi i wszystkich osób wchodzących w jej skład jest wejście na drogę kompleksowego doskonalenia jakości oraz uczenia się i doskonalenia przez całe życie.
Naszą certyfikacją obejmujemy nauczanie wszystkich języków obcych, zarówno w formie indywidualnej jak i grupowej.
W trakcie naszej całej certyfikacji wspieramy wszystkie inicjatywy (również świadczone przez inne podmioty) mogące wywołać pozytywny skutek w zakresie doskonalenia jakości.
Zgodnie z naszą ideą (propagowania i rozwijania dobrych praktyk w zakresie zarządzania jakością) zachęcamy do współpracy wszystkie organizacje w tym z sektora publicznego (np. kuratoria oświaty).
Etapy procesu certyfikacyjnego
W trakcie przeprowadzania certyfikacji Światowych Standardów Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych możemy wyróżnić następujące etapy:
1 etap –
zapoznania się z wymogami naszych standardów jakości znajdującymi się w formularzu samooceny jakości
Po zapoznaniu się z wymogami standardów jakości należy dokonać swojej samooceny i wypełnić formularz samooceny jakości a następnie przesłać go do nas.
2etap –
analizy przesłanego formularza samooceny jakości przez Komisję Standardów Jakości WITQM
Komisja po dokonaniu pełnej analizy przesłanego formularza samooceny jakości informuje o jej wynikach zainteresowaną organizację. W przypadku wystąpienia braków w zakresie obligatoryjnych informacji Komisja zwraca się do organizacji o ich uzupełninie w wyznaczonym terminie.
3etap –
po pozytywnym rozpatrzeniu formularza samooceny jakości następuje etap przygotowania do przeprowadzenia audytu
Zostaje określony termin na dokonanie wpłaty związanej z audytem oraz uzgodniony termin i godziny audytu. Następuje również wskazanie osób, które mają być obecne w trakcie audytu i wymaganych dokumentów do wglądu ( dowodów potwierdzających spełnianie wymogów standardów jakości).
4 etap –
audytu
Audyt odbywa się w ciągu 3 tygodni od daty wniesienia opłaty - w ustalonym pomiędzy stronami terminie. Przedmiotowa opłata dotyczy lokalizacji organizacji szkoleniowej w jednej miejscowości na terenie Polski. Opłata zawiera wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem audytu włącznie z ewentualnymi kosztami dojazdów czy też noclegu audytorów. Audyt obejmuje m.in.: rozmowy z wyznaczonymi wcześniej osobami, obejrzenie wymaganych pomieszczeń oraz przegląd niezbędnej dokumentacji. Jeśli istnieje taka możliwość audyt obejmuje również hospitację zajęć oraz rozmowy z kursantami. Audyt trwa jeden lub maksymalnie dwa dni.
5etap –
po przeprowadzonym audycie następuje etap podjęcia decyzji przez Komisję Standardów Jakości WITQM o zgodności lub braku zgodności z wymogami standardów jakości
W ciągu 14 dni od dnia zakończenia audytu, Komisja Standardów Jakości WITQM sporządza raport będący udokumentowaniem przeprowadzonego audytu i wydaje decyzję zawierającą ocenę o zgodności lub o braku zgodności z wymaganiami standardów jakości oraz wskazanie działań korygujących i terminu ich wdrożenia. Certyfikowana organizacja otrzymuje przedmiotową decyzję w formie pisemnej. Również i podczas całego etapu 5 jest zachowana - zasada poufności.
6etap –
wydania znaków i certyfikatu jakości
Organizacja, która przeszła pomyślnie proces certyfikacji otrzymuje (w przypadku Polski):
– znaki jakości ( loga ) o treści: Światowe Standardy Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych
w kategorii nauczanie języków obcych - w języku polskim oraz w języku angielskim,
– certyfikat potwierdzający spełnianie wymogów Światowych Standardów Jakości WITQM dla
organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych, wydany - w języku polskim
(za dodatkową opłatą, certyfikat może być wydany również w języku: angielskim, niemieckim,
włoskim, hiszpańskim, francuskim, rosyjskim lub japońskim).
Termin ważności znaków i certyfikatu jakości wynosi 2 lata i 6 miesięcy od dnia ich wydania.
Przedłużenie ważności certyfikacji
Przedłużenie ważności certyfikacji oraz prawa do posługiwania się znakami i certyfikatem jakości następuje w wyniku przeprowadzenia kolejnego ustalonego wcześniej audytu oraz wydania pozytywnej decyzji przez Komisję Standardów Jakości WITQM.
Certyfikacja zostaje przedłużona na okres - 3 kolejnych lat.
Opłaty
Występuje tylko jedna opłata tj. za przeprowadzenie audytu i wynosi ona 1560 zł.
Kolejna opłata jest związana z audytem odnawiającym ważność przedmiotowej certyfikacji.
Organizacja, która otrzymała znaki ( loga ) i certyfikat jakości ma obowiązekumieszczenia informacji o ich otrzymaniu na swojej głównej stronie internetowej oraz ma obowiązek usunięcia z niej tej informacji najpóźniej w pierwszym dniu po ustaniu ważności certyfikacji.
Światowe Standardy Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych
Światowe Standardy Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych zawierają:
Standardy dotyczące sprawności zarządzania w organizacji.
Standardy dotyczące sprawności organizacji szkoleń.
Standardy dotyczące zarządzania jakością usług szkoleniowych.
Standardy dotyczące jakości usług szkoleniowych.
Standardy dotyczące kompetencji kadry: zarządzającej, kontrolującej, administracyjnej i szkoleniowej.
Standardy dotyczące doświadczenia.
Standardy dotyczące dobrych praktyk w zakresie doskonalenia jakości oraz rozwoju osobistego w organizacji.
Standardy dotyczące elastyczności i efektywności organizacji.
Standardy dotyczące zasobów: miejsca wykonywania świadczenia usług, odpowiedniego jakościowo wyposażenia oraz możliwych dodatkowych udogodnień.
Standardy dotyczące aspektów prawnych i zobowiązaniowych.
Standardy dotyczące odpowiedniego informowania, przedstawiania oferty i rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
Standardy dotyczące trafności oferty do potrzeb i oczekiwań klientów.
Podczas wizytacji, audytorzy sprawdzają spełnianie wymogów w/w standardów jakości.
Standardy Jakości WITQM w zakresie nauczania języków obcych zawierają w swoich wymaganiach m.in. wytyczne Rady Europy przedstawione w ESOKJ (CEFR).
Standardy profesjonalnej praktyki audytorów Światowych Standardów Jakości WITQM Iustitia
Nasz KODEKS ETYCZNY i DOBRYCH PRAKTYK
Poniżej przedstawiamy zasady i reguły obowiązujące naszych audytorów.
Zasada niezależności od organizacji podlegającej audytowi.
Zasada pełnej obiektywności oceny.
Zasada brania pod uwagę przy dokonywaniu oceny wszystkich związanych z przedmiotem badania okoliczności.
Zasada pełnej poufności.
Audytorzy WITQM Iustitia:
Będą rozważnie wykorzystywać i chronić informacje uzyskane w trakcie wykonywania obowiązków.
Nie będą wykorzystywać informacji dla uzyskania osobistych korzyści lub w jakikolwiek inny sposób, który byłby sprzeczny z prawem lub przynosiłby szkodę zgodnym z prawem i zasadami etyki celom organizacji.
Zasada kompetencji.
Audytorzy WITQM Iustitia:
Będą podejmować się świadczenia tylko takich usług, do wykonania których posiadają niezbędną wiedzę, umiejętności i doświadczenie.
Będą świadczyć usługi audytu zgodnie z międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego.
Będą ciągle doskonalić biegłość zawodową oraz skuteczność i jakość swoich usług.
Zasada prawości.
Audytorzy WITQM Iustitia:
Będą wykonywać swoją pracę uczciwie, starannie i odpowiedzialnie.
Będą przestrzegać prawa i ujawniać informacje wymagane przez prawo i regulacje zawodowe.
Nie będą świadomie angażować się w nielegalną działalność ani czyny, które dyskredytują zawód audytora lub organizację.
Będą uznawać i wspierać cele organizacji, które są zgodne z prawem i zasadami etyki.
KORZYŚCI dla organizacji szkoleniowych ZWIĄZANE
Z PROCESEM CERTYFIKACJI WITQM
Zdobywając znaki i certyfikaty jakości WITQM Państwa organizacja zyskuje m.in.:
podniesienie prestiżu i wzmocnienie pozytywnego wizerunku,
możliwość przystąpienia do przetargów, gdy posiadanie certyfikatu potwierdzającego jakość jest warunkiem koniecznym dla złożenia oferty,
nieocenioną przewagę nad konkurencją o zasięgu nie tylko lokalnym,
wzrost pewności u klientów, że obsługa w Państwa instytucji szkoleniowej będzie w pełni profesjonalna, natomiast szkolenia będą skuteczne oraz świadczone na odpowiednio dobrym poziomie jakościowym (szybsze pozyskiwanie klientów),
zwiększenie poziomu bezpieczeństwa organizacji (dla niej samej, jak i dla jej kontrahentów oraz klientów),
szansę na prowadzenie działalności w sposób bardziej zrównoważony i skuteczny,
poprawę świadczonych usług oraz zadowolenia wśród klientów,
bezcenną wiedzę, które mocne strony organizacji należy bardziej uwypuklić, a nad którymi obszarami należy jeszcze popracować celem ich poprawy,
usprawnienie komunikacji, jasny podział obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień oraz właściwe uporządkowanie dokumentacji,
dowód na kontrolę jakości,
oczekiwaną przez klientów pomoc w odróżnieniu organizacji edukacyjnej o wysokiej jakości i efektywności nauczania od organizacji, których oferty są czysto komercyjne i nie gwarantują etycznego i skutecznego świadczenia usług,
doskonałe narzędzie marketingowe mogące służyć do promowania Państwa instytucji.
Organizacja posiadająca Znaki i Certyfikat Jakości WITQM
to gwarancja profesjonalizmu, skuteczności nauczania i świadczenia usług na najwyższym światowym poziomie.
Zapraszamy do Współpracy!
Szczegółowe informacje na temat procesu certyfikacji Światowych Standardów Jakości WITQM dla organizacji szkoleniowych w kategorii nauczanie języków obcych
>> Szybki kontakt tel. 781 222 050
Serdecznie zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby oraz organizacje do współpracy przy promowaniu i upowszechnianiu standardów jakości i dobrych praktyk w szkoleniach, zwłaszcza w nauczaniu języków obcych.
Proponujemy współpracę przy organizacji konferencji, warsztatów i szkoleń.
Proponujemy również możliwość objęcia patronatem organizowanych przez nas przedsięwzięć.
W związku z rozwojem sytemu certyfikacji Światowych Standardów Jakości WITQM podmioty zainteresowane wprowadzeniem przedmiotowego systemu do innego kraju w Europie, jak również w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej prosimy o skontaktowanie się z nami celem ustalenia szczegółów (udzielenie licencji terytorialnej).
Powyższa propozycja nie dotyczy krajów Azji oraz Australii i Nowej Zelandii (powyższy obszar jest w całości obsługiwany przez drugiego operatora sytemu WITQM z Japonii).
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie mogą być one w żaden sposób wykorzystywane w celach komercyjnych bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody operatora systemu WITQM.